sobota, 17 maja 2014

Stosik - czyli za dużo książek, za mało czasu.


Dawno mnie tutaj nie było... A wszystko przez brak czasu na czytanie. To znaczy , na czytanie tego na co akurat miałabym ochotę, bo tak się składa, że niespecjalnie uśmiecha mi się recenzowanie Iliady, Odysei, czy innych dzieł, które każdy polonista (czy raczej w moim przypadku polonistka) znać powinien. Postanowiłam jednak napisać notkę o książkach, które wiernie oczekują na chociażby jedną wolną chwilkę w moim napiętym harmonogramie. Stosik, który dziś zaprezentuję, to oczywiście niewielka część tych książek, które kiedyś pojawiły się w moich zbiorach, ale nie doczekały się jeszcze przeczytania... Jako zapalona pani bibliofil zwyczajnie nie mogę się powstrzymać przed ciągłym nabywaniem nowych lektur. No bo jak tutaj nie wejść do mijanej na ulicy księgarni czy też antykwariatu ? Grzech. A jeśli już tam wejdę , to wyjście z pustymi rękoma w wielu przypadkach graniczy z cudem. Portfel cierpi , ale dusza się raduje :-) Ostatnio na przykład "odkryłam" cudowny antykwariat i już z całą pewnością wiem, że będę tam stałą bywalczynią. Kupowanie książek uzależnia! Ale do rzeczy. Oto książki, które aktualnie czytam, bądź w najbliższej przyszłości czytać zamierzam :



 Od góry :

1. Kwiatki Jana Pawła II - Janusz Poniewierski
2. Niedokończone opowieści - J.R.R. Tolkien
3. Lolita - Vladimir Nabokov
4. Folwark zwierzęcy - George Orwell (12,50zł w mojej ukochanej taniej książce!)
5. Kamień na kamieniu - Wiesław Myśliwski
6. Listy do Danuty Pawłowskiej - Edward Stachura (18 zł ! - grzech nie kupić)

w wersji elektronicznej czytam jeszcze :

Miłość w czasach zarazy - G.G Marquez
Caryca - Ellen Alpsten


Zgłosiłam się w tym miesiącu do dwóch wyzwań , ale nie wiem czy to był dobry pomysł, ponieważ sesja tuż tuż i do przeczytania mam całą masę Kochanowskich i innych Rejów na egzamin z literatury staropolskiej. Zdaję sobie sprawę , że teraz tylko to powinno zaprzątać moją głowę... Tyle wspaniałych książek czeka w kolejce, a ja nie mogę ich czytać. To okropne.... No ale trudno, w końcu wszystko jest po coś :-)

Czytaliście którąś z powyższych książek ? Coś polecacie , odradzacie ? Czekam na opinię :)

4 komentarze:

  1. Czytałam folwark kiedyś, kiedyś. A stosik bardzo, bardzo ładny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Folwark i Lolita to już klasyka. Polecam! Miłość w czasach zaraz to jedna z moich ukochanych książek. Jestem ciekawa Twoich wrażeń. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, niestety nie czytałam żadnej z tych pozycji, jednak mam zamiar sięgnąć po te tytuły: " Lolita" oraz "Listy do Danuty Pawłowskiej". Mam nadzieję, że uda mi się je dorwać! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że klasyka, pięknie! Choć znalazła się perełka, o której nie słyszałam- listy Stachury:)
    Daj znać, czy cenne:)

    OdpowiedzUsuń